Архітектор Дмитро Васильєв: У нашій компанії є традиція: головний архітектор проєкту мешкає у житловому комплексі, який будував

9 хв

Дмитро Васильєв – відомий український архітектор, CEO компанії "Архіматика". Серед її проєктів – сучасні житлові комплекси "Файна Таун", "Respublika", "Комфорт Таун", "Паркове місто", торгівельно-розважальний центр "Respublika Park". Кожен з них вражає й асоціюється з майбутнім.

Чимало проєктів компанії "Архіматика" відзначені престижними професійними нагородами, проте Дмитро Васильєв говорить, що найвища з них – це вдячність мешканців збудованого житла. Вона надихає створювати нове, сучасне, незвичайне.

У інтерв’ю порталу НЕРУХОМІ Дмитро Васильєв розповів про масштабні проєкти своєї компанії та нові тренди у архітектурі. 

"Житловий комплекс "Комфорт Таун" має неповторний вигляд – такого більше немає ніде у світі"

– Дмитре, ваш житловий комплекс "Комфорт Таун" за кордоном називають найвідомішим українським проєктом житла. Які інновації ви втілили у ньому вперше в Україні, а, можливо, навіть у світі?

– Цей проєкт відомий не завдяки інноваціям. Передові новітні технології, які рухають світ, потребують значних матеріальних ресурсів, про які ми можемо лише мріяти. У житловому комплексі "Комфорт Таун" дуже проста архітектура, але завдяки нашим креативним рішенням вдалося зробити проєкт унікальним. Цей комплекс має неповторний вигляд – такого більше немає ніде у світі. Закордонна преса написала, що "Комфорт Таун" нагадує популярні парки розваг Legoland або кольоровий дитячий конструктор.

– Будиночки дійсно як казкові. 

– Проєкт особливий тим, що був створений в умовах жорстких бюджетних обмежень. Щоб втілити ідеї, нам знадобилися лише базова штукатурка, фарба та металева покрівля. Знаєте, часто у нас запитують, а чому ми обрали саме такі кольори. Це досить цікава історія. Ми починали проєкт у 2009 році – саме тоді, коли почалася світова фінансова криза. Точніше, про неї заговорили ще раніше – у 2008 році. В Україні проте всі сподівались, що нас вона не зачепить. Але цього не трапилося. У 2009 році фінансова криза стала дуже відчутною. Чимало будівництв зупинилося. А ми саме тоді почали наш проєкт. Це був дуже невдалий час, проте ми змогли знайти рішення, які б дозволили будувати дешево та якісно. 

– У чому ж вони полягали?

– Скажімо, тоді ще було модно склити балкони. А ми вирішили, що у нас будуть фасади без них, щоб не дати людям можливості для "творчого" захламу. Запропонували будинки з простими вікнами, різнокольоровими стінами та дахами, для яких використовували вітчизняний листовий метал. На заводі він вироблявся у стандартних кольорах. Будь-які інші відтінки були можливі за умови замовлення дуже великої партії, до того ж це коштувало значно дорожче. Отож, більшість кольорів, які ми використали, були типовими – бордо, жовтий, зелений… Додатково ми замовили лише теракотовий, світло-блакитний та світло-зелений. Під цю палітру підбирали кольори стін. Таким чином, обмеження у фінансах привели до такого унікального рішення.

"Ми прагнемо, щоб люди купували не квадратні метри, а простір для нової якості життя"

– Чи правильно я зрозуміла, що у цьому комплексі немає жодного балкона?

– Так. Балкон виступає за площину зовнішньої стіни. Але ж є ще таке поняття як лоджія. Це вбудована споруда, що є альтернативою балкону. У "Комфорт Тауні" ми, щоб не псувати зовнішній вигляд фасаду, створили саме лоджії. Правда, у багатьох випадках мешканці будинків їх все ж засклили. Мені ж подобаються відкриті балкони та лоджії. Вважаю, що для мешканців багатоповерхівок це необхідність. Поснідати на свіжому повітрі – приємно й корисно для здоров’я. Зазвичай ми проєктуємо просторі лоджії, де можна за столиком випити кави, помилуватися природою. Чудово, якщо лоджія виходить на пішохідне подвір’я. 

– Прочитала, що ви мешкаєте у "Комфорт Тауні". Зізнаюсь, чомусь завжди уявляла, що архітектори живуть у приватних будинках…

– У нашій компанії є традиція: головний архітектор проєкту мешкає у житловому комплексі, який будував. Він проєктував його, продумував до дрібниць і має випробувати, чи все так працює, як планувалось, чи є його ідеї корисними, яких помилок та недоліків варто уникнути у наступних проєктах. Це дає поштовх, щоб покращити результат праці, й, звичайно, дуже важливо для підвищення своєї квалифікації.

– Що б ви удосконалили у житловому комплексі "Комфорт Таун" сьогодні, спираючись на свій досвід мешканця?

– Коли ми побудували "Комфорт Таун", це був перший в Україні проєкт квартальної забудови. Обмежені проїздами квартальчики, усередині кожного пішохідне зелене подвір’я з дитячими майданчиками… Нам здавалося, що все продумано майже ідеально: це простір, де не буде машин, мешканці матимуть можливість відпочивати, насолоджуватися тишею. Але, коли проєкт було запущено і він почав функціонувати, я почав спостерігати, що на цих подвір’ях цікаво лише дітям до п’яти років та мамам з візочками. Іншим мешканцям там нудно, бо немає чим зайнятися. Їм було б цікаво, якби там були якісь кафе, ресторани, магазини та локації, де можна з кимось поспілкуватися, познайомитися. І от це моє спостереження стало корисним для нашого наступного проєкту "Файна Таун" на Нивках. Всі пішохідні подвір’я у ньому ми пов’язали єдиною вулицею – променадом довжиною майже три кілометри, де розташовані кафе, ресторани, магазини, дитячі майданчики, різноманітні зони відпочинку. Там і дорослі можуть відпочити, і дітям є чим зайнятися. Ось так трансформуються рішення.

– Над чим ви зараз працюєте?

– У зв’язку з війною, на жаль, маємо менші об’єми проєктування, проте не зупиняємося. Частково переорієнтувалися за кордон. Зараз проєктуємо у країнах Європи – в Естонії, Латвії, Австрії, Бельгії, Нідерландах…

– Які характерні риси ваших архітектурних розробок?

– Наша компанія працює над великими складними сучасними проєктами. Над кожним працюємо близько десяти років. І у кожній історії успіху є особиста заслуга кожного члена нашої команди. Ми любимо у архітектурі простоту, лаконізм, витриманість. Й прагнемо створити середовище для життя, яке буде робити людей щасливими. Багато зусиль докладаємо не тільки для планування житла, але й для благоустрію простору між будинками. Ретельно продумуємо все до деталей. Ми прагнемо, щоб люди купували не квадратні метри, а простір для нової якості життя. 

"Мені не раз доводилося чути: "Вау! Ми й не знали, що у нас в Україні таке є"

– Фактично наші проєкти зламали правило трьох "L" у нерухомості, – продовжує Дмитро Васильєв. – Маркетологи кажуть: "Найважливіше – це location, location, location". Тобто першочергове, де розміщена нерухомість, потім – її ціна та все інше. Наші ж проєкти засвідчили іншу тенденцію. Люди готові переїхати з району міста, де звикли жити, у наші житлові комплекси, хоча вони, як правило, розташовані не у центрі. Якість життя у середовищі, що відповідає сучасним критеріям, – ось що зараз у пріоритеті. І це комфортне життя асоціюється не тільки з власною квартирою. Воно значно ширше, бо охоплює і під’їзди, і подвір’я, і проїзди, і парковки… Люди прагнуть жити у гарному середовищі, яке реально робить їх щасливішими. Відбувається переоцінка цінностей, мешканці починають розуміти, що можна жити по-іншому. Мені не раз доводилося чути від тих, хто вперше побував у наших житлових комплексах: "Вау! Ми й не знали, що у нас в Україні таке є". 

– Мабуть, це дуже надихає.

– Звичайно. Вдячність людей завжди дарує натхнення. Знаєте, архітектор має жити майбутнім, проектувати таке житло, яке і через роки буде подобатися людям та користуватися попитом, таке, де і він сам би хотів жити. Йому має бути не соромно зустрітися з мешканцями будинків, які він створював. 

– Які тренди, на вашу думку, будуть актуальні у архітектурі майбутнього? 

– У нас в Україні вкрай важливою стане енергоефективність, бо енергоресурси постійно дорожчають і витрачати їх потрібно розумно. Все, що буде пов’язане зі зменшенням витрат цих ресурсів, буде актуально. Зараз практично у всіх житлових будинках є природна вентиляція. Що це значить? На кухні та в санвузлах є у стіні канальчик, який спрямований вгору і завершується трубою над дахом. Завдяки цій системі свіже повітря поступає у приміщення, а те, яким ми подихали, виводиться назовні. У холодну пору це зазвичай повітря, яке нагрілося. Це у прямому сенсі, гроші на вітер. Протягом години з приміщення назовні викидається приблизно половина повітря разом з теплом. Уявляєте? І от, щоб такого не було, потрібно таку систему замінити іншою, яка не випускає тепло і таким чином дозволяє зменшити тепловтрати. Ще один тренд – попит на сучасну просту європейську архітектуру з середньою поверховістю, яка передбачає чотири-шість поверхів. Максимум – дев’ять. Невисокі будинки створюються швидше, до того ж вони дешевші, що нині теж важливо. Більше будуватиметься соціальної, інфраструктурної архітектури. Треба зайнятися відновленням зруйнованих лікарень, шкіл, дитячих садочків, адміністративних центрів. Все це створюватиметься на якісно новому рівні. Передбачаю ще одну цікаву тенденцію. Багато наших співвітчизників різного віку через війну виїхали за кордон й спробували пожити у якісному європейському міському середовищі. І це, хочу вам сказати, дуже цінний досвід. Думаю, вони повернуться з бажанням жити у більш комфортному середовищі.

– Це вже спостерігається.

– Отож, ще один тренд – підвищення вимог до комфорту середовища.

"Кожен житловий комплекс ми проєктуємо як для себе"

– А які тренди будуть актуальні найближчим часом у світі? 

– Перш за все, це забезпечення сталого розвитку, енергоефективність та лімітування шкідливих викидів у атмосферу. Ще одна тенденція – зменшення так званих споживацьких розкошів. Стануть популярними кооперативні будинки з квартирами, де є комфортні спальня, санвузол, кухня, а ряд приміщень буде винесено у загальнобудинковий простір. Наприклад, це можуть бути спортивні зали, бібліотеки, великі вітальні та камінні зали, якими можуть користуватися всі мешканці. Спільна інфрастуктура – досить зручно. Цей тренд "колівінгу" вже зараз досить популярний у європейських країнах. Особливо – у великих містах. Його головна ідея – доцільність. Ціна на нерухомість у центрі мегаполісів дуже висока. Великі квартири можуть дозволити тут собі лише люди з великими статками. А жити у центрі хочеться всім. Отож, така квартира площею 16-18 метрів для багатьох людей – чудове рішення. Цей тренд більш відкритого життя особливо до вподоби енергійній молоді, яка вдома проводить не надто багато часу. До речі, молоді люди зараз взагалі не дуже прагнуть купувати нерухомість. Вони віддають перевагу мобільному стилю життя. Сьогодні живуть та працюють в одній країні, завтра – у іншій, й не бачать сенсу "прив’язувати" себе до власної нерухомості. При тому, хочу сказати, що, звісно, попит на традиційне житло – квартири та приватні котеджі – збережеться. 

– Дмитре, не можу не запитати, а який дім вашої особистої мрії?

– Не хочу персоналізувати. Відповім так: кожен житловий комплекс ми проєктуємо як для себе. Здійснюємо якісні планування квартир – такі, щоб мешканцям не довелося потім нічого ламати та перебудовувати. Наша задача – створити комфортний простір, а інтер’єр кожен власник квартири розробляє для себе самостійно. Головні наші пріоритети – функційність, простота та максимальна натуральність матеріалів, адже природні фактури, як відомо, навіть старіють гарно – наприклад, деревина.

– Яке ваше творче кредо?

– У нас в компанії є правило: робити свою роботу якнайкраще і завжди намагатися перевершити попередній результат. Такий підхід дозволяє рухатися вперед.

Автор:

Ольга Сметанська

Інтерв'юер

Ольга Ліснича (творчий псевдонім – Сметанська). 20 років стажу роботи в ЗМІ. Перший в Україні тренд- редактор. Автор інтерв'ю з експертами та лідерами галузей у різних сферах. Інтерв'юер творців всесвітньо відомих брендів. Експерт Національного репутаційного рейтингу компаній

Усі статті автора

Коментарі

236

Ваш запит принято

Відділ продажу зв'яжеться з Вами найближчим часом