Законопроєкт № 5655 про містобудівну реформу не узгоджується з антикорупційною стратегією та потребує доопрацювання.
Про це заявив заступник голови Нацагентства із запобігання корупції Андрій Вишневецький, зазначивши, що відповідного листа було направлено до профільного комітету Верховної Ради, передає Інтерфакс-Україна.
За його словами, відповідно до Антикорупційної стратегії на 2021-2025 роки пріоритетними галузями для впровадження заходів щодо запобігання корупції є будівництво, земельні відносини та інфраструктура. "Проблемами у цій галузі визначено, серед іншого, недосконалість діючих інструментів контролю та недостатність прозорості процесів будівництва. За результатами розгляду доопрацьованої редакції проєкту закону було встановлено, що запропонована редакція не вирішує зазначених проблем", - наголосив Вишневецький.
Крім того, законопроєктом не передбачений механізм усунення виявлених порушень, встановлених у ході проведення нагляду, немає санкцій для об'єктів нагляду у разі виявлення порушень та не зазначено шляхів їх усунення.
Також відсутня процедура припинення права на будівництво, одержаного на підставі документів, що суперечать законодавству.
За його словами, проект закону має доповнити закон "Про регулювання містобудівної діяльності" новою ст.383 та встановити, що об'єкт будівництва, що вже побудований або будується з порушенням обмежень у використанні земель, не може вважатися об'єктом самовільного будівництва, якщо такі обмеження не вказані в МУО та /або не внесений до Державного земельного кадастру. Тобто законопроєкт дає змогу узаконити будівництво з порушенням обмежень у використанні земель.
"Щодо наявності інформації про обмеження у використанні земель у Державному земельному кадастрі слід зазначити, що інформація внесена до ДЗК є неповною, перебуває у стані створення і може не містити даних про ту чи іншу земельну ділянку", - додав заступник голови НАЗК.
Як повідомляли НЕРУХОМІ в новинах нерухомості України, раніше заступник мера Львова Любомир Зубач зазначав, що законопроєкт №5655 приймається для великих забудовників і дає старт для максимально швидкої безконтрольної забудови. При цьому документ несе загрозу децентралізації та обмежує права місцевого самоврядування.