На зміну відособленим кабінетам і перегородкам прийшли більш відкриті й гнучкі офіси. З модифікаціями запитів співробітників і тенденцій, змінюються й вимоги до робочого середовища. Офіси прогресивних компаній трансформуються й еволюціонують, щоб не відставати від швидких змін потреб співробітників та прогресу технологій. Які визначальні характеристики взірцевого офісу 2023?
Увага до громадської інфраструктури. Нині мало просто мати офіс, навіть найсучасніший і найдосконаліший. Важливо, щоб він був розташований у динамічному місці, де вирує життя: зі зручною транспортною розв’язкою й усіма благами цивілізації поряд, як, наприклад, салони краси, ресторани, крамниці, сквери та інші звичні й необхідні, як повітря, локації для містян.
Людина – нова найважливіша зручність на робочому місці. Ніхто не хоче приходити в офіс, який пустує. До нього йдуть задля особистісного спілкування, яке значно ефективніше, ніж онлайн-зустрічі. Люди засумували за живою комунікацією і з радістю повертаються до приємної офісної метушні й гучних голосів колег. Тут вже можна говорити про посилений акцент на акустичний дизайн, адже для сконцентрованої роботи важлива ретельна ізоляція від сторонніх шумів.
Пріоритет сучасного офісу – наставництво й можливість навчання. Через брак зворотного зв’язку в онлайн форматі знижується ефективність навчання, розвитку й росту, така важлива, особливо для молодших спеціалістів. Фізична присутність має значення при виконанні своїх керівних обов’язків старшими співробітниками, й досягнення прогресу молодшими. Кожне робоче середовище має містити професійно спроєктовані зони, зосереджені на спілкуванні, співпраці, вибудові корпоративної культури та знайомств. Ця тенденція все більше набиратиме обертів.
Значна різниця в робочих просторах через велику диференціацію між галузями. Це зумовлено відмінними потребами компаній різних сфер. Наприклад, співробітникам медіа-компаній потрібні офіси з максимально відкритим простором, вони готові до експериментів і креативу. Для такого мобільного та динамічного стилю роботи необхідні зовсім інакше сплановані й розроблені приміщення, ніж, наприклад, для ІТ-компанії. До прикладу, співробітники перших зосереджуються на груповому мозковому штурмі та творчій співпраці. Медіа-офіси хочуть великої дози індивідуальності, що підвищує їх продуктивність і заряд креативу. Зазвичай це втілено у вигадливому й насиченому дизайні інтер’єру. Хоча, сучасні продвинуті айтівці теж мають запит на офіси подібного формату. У медіакомпаній затребуване спеціалізоване обладнання та приміщення для своїх виробничих процесів: студії звукозапису, зелені екрани, фотостудії. ІТ-компаніям важлива міжфункціональна командна робота та гнучкі процеси розробки. Для таких облаштовують проєктні кімнати, скрам-зони для спільного вирішення робочих питань та обміну інформацією.
Ставка на якість. Люди стають все більш вибагливими й, обираючи місце роботи, ледь не в першу чергу звертають увагу на рівень робочого середовища, який надає компанія. Співробітники хочуть працювати в максимально якісно облаштованих, комфортних і технологічних робочих просторах. Такі офіси дають унікальні щоденні враження, які варті витраченого на дорогу часу.
Мастхев сьогодення – доступ до відкритого простору на робочому місці. Офіси облаштовують терасами, з’явилася тенденція до трансформації вестибюлів офісних будівель на криті чи відкриті тераси, конференц-зали. Біофільний дизайн — це за замовчуванням обов’язковий елемент сучасного офісу.
Нова інтерпретація кабінетної системи. Кабінет – це вже не маркер престижу й вищої ієрархічної приналежності окремої людини, яка у ньому працює. Нова кабінетна система використовується компаніями, де кабінети потрібні для конфіденційності та максимальної концентрації. Вона затребувана у таких фірмах, як наприклад, що спеціалізуються на фінансовому аудиті. Зазвичай у кабінетах нового формату розміщено кілька співробітників одного департаменту. І класична кабінетна система – це зараз, скоріше, виключення. Як правило вона все ж поєднується з опенсейсами для креативних відділів чи у якості місць колективного спілкування, утворюючи гібридні робочі простори.
В Україні у зв’язку з війною одним із переосмислень є вимушене питання наявності бомбосховища в офісі. Нові норми ДБН все ще в процесі розробки, але реальність така, що власники бізнесів хвилюються про безпеку своїх співробітників і запит на проєктування офісів, обладнаних бомбосховищами, усе більше зростає.
Нинішній офіс задовольняє весь спектр потреб вибагливого, звиклого до комфорту співробітника. Люди жадібні до спілкування з колегами й наставниками, їм важлива, як ніколи, соціалізація й вони отримують її в робочому просторі. Масове повернення до офісного формату роботи – наша даність і найближче майбутнє. Тож варто подбати про повернення співробітників у по-справжньому якісно облаштований офіс, максимально орієнтований на їх комфорт і плідну роботу.