"Перлина" без арматури. Як виглядає  економія забудовника у преміум-житлі

Денис Петров 10.07.2025 13:15

2 хв


В одеському ЖК автомобіль буквально проламав стіну підземного паркінгу. Виявилося, що за маркетинговим фасадом "аркадійських перлин" Kadorr Group стоїть зовсім не преміум-підхід до безпеки. Розбираємось, чому це стало можливим і хто нестиме відповідальність.

Враження vs реальність

Маркетингові матеріали Kadorr Group сповнені епітетів: "елітне житло", "максимальна безпека", "високі стандарти". Але один невдалий маневр автомобіля показав реальний стан справ — стіна паркінгу розсипалася, як декорація. Жодних ознак армування чи посилення.

Фактично що сталося? 

За повідомленнями в соцмережах, за кермом була нетвереза туристка. Здаючи назад, вона знесла частину стіни між проїздами паркінгу. Ця стіна — не декоративна перегородка, а огороджуючий елемент вузлового проїзду паркінгу, через який щодня проходять десятки машин. Газоблоки (автоклавний бетон) були просто посаджені на клей. Для міжкімнатних перегородок — ок, але не там, де їздять авто. Відсутній монолітний каркас, жодної арматури, армуючої сітки чи бетонного пояса. І навіть простий колісний відбійник міг би запобігти обвалу. Все чітко видно на фото, отриманих редакцією Нерухомі. 

Що кажуть будівельні норми?

Жоден ДБН не пише прямо: "стіни паркінгу повинні бути обов’язково армовані". Але всі норми вимагають, щоб конструкції забезпечували механічну стійкість і безпеку при аварійних ситуаціях, у тому числі витримували локальні ударні навантаження (ДБН В.1.2-2:2006, п. 4.3 і 4.15; ДБН В.2.2-15:2019, п. 6.9; ДБН В.1.2-6:2008). Тобто навіть якщо формально армування не прописане окремо, конструктивні рішення повинні гарантувати, що стіна не розсиплеться від незначного удару автомобіля. Інакше — це "оптимізація витрат" у прямому компромісі з безпекою. 

Хто відповідатиме? 

Відповідатиме у цій ситуацію має передусім — водій. Якщо підтвердиться стан алкогольного сп’яніння, штраф і компенсація ремонту — на ньому. Але сам факт, що стіна елітного ЖК зруйнувалася від відносно слабкого удару, ставить питання до забудовника. Юридично довести технічну провину забудовника без експертизи буде складно, тим більше що зараз це не є метою. Проте це привід для експертизи та запитань до забудовника і органів, які підписували сертифікат про введення в експлуатацію. Їхнє завдання — гарантувати безпеку конструкцій навіть у випадку надзвичайних ситуацій. 

Що можуть (не)зробити власники квартир: 

  • Запросити у забудовника документацію на конструктивні рішення паркінгу. 
  • Провести технічне обстеження конструкцій, особливо в місцях інтенсивного руху. 
  • Зафіксувати невідповідності й офіційно вимагати їх усунення. 
  • Або не робити нічого, звинуватити у всьому водія й журналістів і далі жити в маркетинговій бульбашці "елітної" аркадійської реальності. 

Висновок 

Ця історія — не тільки про паркінг Kadorr Group. Вона про ринок, де "папір усе стерпить", а експертизи часто стають формальністю. Так народжується частина "елітного" житла: із красивим фасадом, але порожнім змістом, де головне — маркетинг і ціна. Поки що мешканцям "Перлин" залишається сподіватись, що наступною "оптимізованою дрібницею" не стане фундамент.
 

Забудовники:

Автор:

Денис Петров

CEO & founder nerukhomi.ua

магістр права, магістр державного управління, Практичний досвід в сфері містобудування та розвитку територій з 2010 року. Керівний досвід в Державній архітектурно-будівельній інспекції України, екс-Перший заступник Голови Держенергонагляду України. Експерт у сфері регулювання містобудівної діяльності.
Усі статті автора

Коментарі

200

Ваш запит принято

Відділ продажу зв'яжеться з Вами найближчим часом