Відновлення будівництва метро на Виноградар у Києві обійдеться бюджету на 8 млрд гривень дорожче, ніж планувалося. Вартість робіт за останні шість років збільшилась у два з половиною рази, повідомила Державна аудиторська служба.
Кошторис будівництва метро на Виноградар з 2018 до 2024-го збільшився з 6 млрд до майже 14 млрд гривень. Слід врахувати також і додаткові витрати на коригування проєкту, які складуть ще у 69,4 млн гривень.
Фахівці Держаудитслужби в результаті аналізу фінансової діяльності комунального підприємства “Київський метрополітен” дійшли висновку, що основними причинами зростання ціни є відтермінування будівництва, прострочений борг у 4 млрд гривень, недоброчесність підрядника АТ “Київметробуд” та бездіяльність столичної влади.
У 2018-2019 роках компанія “Київметробуд” отримала з бюджету авансові платежі у розмірі 2,6 млрд гривень, але використовувала їх не за призначенням та не освоїла у визначені договором терміни. Замість того, щоб продовжувати будівництво Сирецько-Печерської лінії, підрядник розмістив частину перерахованих від підприємства “Київський метрополітен” грошей на депозитах. Наприклад, у 2019 році фірма “Київметробуд” поклала 1,7 млрд гривень на банківські рахунки в Укргазбанк. Бюджетні кошти скеровували на оплату різних аудиторських, юридичних, консультаційних послуг, страхування фінансових ризиків, надання безвідсоткової поворотної фінансової допомоги іншій юридичній особі тощо. При цьому на саме будівництво гроші не йшли.
Попри це у грудні 2019 року компанія “Київметробуд” отримала ще додатково 1,4 млрд гривень, з яких було освоєно лише 44 млн гривень. В результаті 4 млрд гривень перетворилися у прострочену заборгованість.
Як повідомляли НЕРУХОМІ в новинах нерухомості, у грудні 2023 року комунальне підприємство “Київський метрополітен” розірвало через суд договір з фірмою “Київметробуд”, яка займалась будівництвом метро на Виноградар. Основана причина — незадовільний термін виконання будівельних робіт.
В середині травня цього року підприємство “Київський метрополітен” оголосило тендер на продовження робіт на Сирецько-Печерській лінії, а вже в серпні уклало договір з компанією “Автострада”, яка перемогла на торгах.