Сьогодні готельна індустрія вимагає високої якості послуг та врахування соціальних і екологічних аспектів. До того ж, бізнес має бути відповідальним та впливати на подолання сучасних проблем, впроваджувати безбар’єрність та екологічну свідомість.
Артур Лупашко — засновник та CEO Ribas Hotels Group, співвласник NUMO Development та Владислав Михайленко — автор та керівник еконапряму в компанії NUMO Development, діляться досвідом, як впроваджують в апарт-готелі Melis, який будується в Карпатах, нові стандарти гостинності, відгукуючись на актуальні питання сьогодення.
– Артуре, ви, як досвідчений готельєр та девелопер, маєте глибоке розуміння стандартів гостинності. Поділіться своєю експертизою з читачами: що таке стандарти гостинності, і чому саме зараз їх потрібно переглядати і надавати їм новий зміст?
– Стандарти гостинності в готелях – це набір правил та практик, що визначають рівень сервісу та комфорту, який отримують гості. Включаючи все — від якості номерів до способу обслуговування. Ці стандарти розвиваються і в світі, і в Україні дуже активно і постійно оновлюються з урахуванням зміни потреб туристів. Чому саме зараз необхідно переглядати стандарти гостинності в Україні? Як би сумно не звучало, але все через повномасштабну жорстоку війну. Саме війна в Україні змінила світогляд багатьох людей, збільшила чутливість до інших та підкреслила важливість інклюзії.
Сучасним готельєрам слід розуміти, що справжня гостинність тепер означає створення доступного середовища для кожного гостя, незалежно від його потреб та можливостей. Тому наш готель — це місце, де кожен може вільно рухатися: широкі коридори, пандуси, ліфти зручні для людей на колісних кріслах. Кожному нашому гостю комфортно: кімнати зі зручними меблями для людей різного зросту та ваги. Особливі знаки та сигнали для людей з обмеженим зором та слухом. Ми з радістю приймаємо домашніх тварин і пропонуємо спеціальні послуги для зручного проживання з ними.
Оскільки через війну в країні збільшилась кількість людей з інвалідністю, ми прагнемо зробити доступним та комфортним відпочинок для них, тому розробка номерів для маломобільних груп населення — один із найважливіших кроків у нашому проєкті.
На практиці це буде як простір з більшою від звичних номерів площею, ширшими дверними отворами, широкими проходами з можливістю розвороту крісла колісного (радіусом 1,5 метра), додатковими поручнями на стінах та спеціальними меблями. Щоб гостям було зручніше потрапляти у свої апартаменти, найкраще їх розташовувати на першому поверсі готелю. У нас таких номерів буде 10.
Доступність слід передбачити й у загальних зонах комплексу. Варто почати із забезпечення зручного пересування без порогів та сходинок й облаштування простору меблями різної висоти для комфортного обслуговування гостей. Окрім цього, потрібно пам’ятати про людей з вадами зору. Для таких відвідувачів ми готуємо спеціальну додаткову навігацію.
– Артуре, у ці непрості часи, коли українці переживають важкі випробування, дбати про ментальне здоров'я стає надзвичайно важливим. З огляду на такі тенденції, чи враховували ви це в концепції створення готелю?
– Так, турбота про ментальне здоров’я в наш час вкрай важлива, і це стосується кожного. До того ж, це чудова можливість для готельного бізнесу створити умови, які будуть комфортними не лише для тіла, а й для душі. Концепція так званого "людиноцентризму" й фокус на психічному здоров’ї надихнули наших архітекторів та дизайнерів по-особливому облаштувати простори готелю. Під час проєктування загальних зон наша команда уникала елементів, які можуть стати тригерами для гостей, — червоні підсвітки, блимання елементів освітлення тощо. Передбачений спокійний та стриманий дизайн номерів і загальних зон занурюють в атмосферу відпочинку. Інтер’єр лобі з каміном — місце для відпочинку та спокою біля справжнього вогню. А його оздоблення виконано з використанням природних текстур. Ці впровадження задовольняють потреби гостей, які хочуть відновити своє ментальне здоров'я.
– Ваші колеги з захопленням розповідали про особливу увагу, яку ви приділили еконапрямку в проєкті. Девелопери часто нехтують екологічними аспектами, навпаки, руйнуючи природу. Розкажіть, як вам вдалося зберегти баланс між інноваційним проєктом та дбайливим ставленням до навколишнього середовища?
– Наразі бізнес може розв’язувати велику низку проблем своїм підходом до концепцій продукту та вкладенням коштів у корисні ініціативи. Ми, зокрема, зупинились на екологічному напрямі, бо ця глобальна проблема дуже очевидна. Оскільки питання піклування про довкілля в бізнесі має стояти в одному ряду з прибутковістю.
Але більше про це може розповісти Владислав Михайленко. Він є автором та керівником еконапряму в компанії NUMO Development.
– Владиславе, розкажіть, будь ласка, читачам, як девелоперський бізнес може стати справжнім другом природі, внести свій внесок в її збереження?
– Ми розробили унікальну ідею для нашого ринку — це станція сортування сміття. Це ноу-хау закладено в побудову самого комплексу і буде розміщено в паркінгу. Відповідно відходи "паркуватимуться" в окремих паркомісцях, що не заважатиме відвідувачам та їхнім авто. Гості зможуть спостерігати за сортуванням у сучасному й красивому вигляді, адже це не схоже на звичні нам смітники чи пункти приймання макулатури. І що важливо — станція безпечна для відвідувачів та персоналу, оскільки на ній не переробляються відходи. Це важливо врахувати при плануванні сортування.
Ми з командою переконані, що сортування відходів — один з перших кроків, який може впровадити в себе кожен готельний комплекс, а почати можна з малого. До прикладу, у популярних готелях за кордоном відвідувачам пропонують опцію "екологічного номера", в яких створені всі умови для власного сортування відходів. Тому налаштування механізму сортування відходів доступне для всіх готелів у різних варіаціях. Головне — у будь-якому разі це зменшить негативний вплив на довкілля.
Впровадження екоініціативи може допомагати не лише довкіллю. У випадку апарт-готелю Melis метою є також допомога ЗСУ. Отримані від сортування кошти ми будемо передавати на підтримку військових.
Підійти до переосмислення поняття екологічності можна й з інших боків, а саме — з освітньої. Наприклад, наша команда працює над розробкою посібника з сортування відходів, який буде зрозумілим для всіх людей. Він міститиме покрокові інструкції, які допоможуть зменшувати генерацію відходів та негативний вплив на довкілля.
Тему турботи про довкілля важливо розвивати ще змалку. Тому екоініціативу можна реалізовувати через освітні процеси. Ми ж запланували проведення екологічної школи для обдарованих дітей у сфері природничих наук. У межах цього проєкту авторитетні спікери з усієї країни пояснять дітям всі аспекти екології: від сортування до змін клімату.
Отже, як висновок: сучасний бізнес станом на зараз може бути відповідальним як перед суспільством, так і перед довкіллям. Інклюзивність та екосвідомість — це не просто тренди, а важливі складові успішного розвитку, сталого майбутнього та відповідності сьогоденню. Маючи низку інструментів, можна робити свій бізнес відповідально.