Архітекторка Анна Іскіердо: "Ми будуємо перший в Україні ЖК з власним парком та озером"

7 хв

Анна Іскіердо – співзасновниця та творчий керівник архітектурно-проєктної компанії AIMM, що має досвід роботи з проєктами не тільки в Україні, але й у багатьох країнах світу. 

Серед найбільш відомих проєктів архітектурного бюро AIMM – Інноваційний центр судин та серця медичної мережі "Добробут", реконструкція головного офісу Національної енергетичної компанії "Укренерго" та публічного простору столичної мерії, унікальний житловий комплекс Creator city з власним парком та озером, реконструкція пивзаводу під багатофункціональний розважально-виставковий комплекс…

У інтерв’ю порталу НЕРУХОМІ архітекторка Анна Іскіердо розповіла про те, чим особливі проєкти компанії, про нові тренди у будівництві та житло своєї мрії.

"У парку буде чимало екзотичних рослин, а окрасою озера стануть квітучі водяні лілії"

– Зараз ми будуємо перший в Україні житловий комплекс з власним парком та озером, – розповідає Анна Іскіердо. – Creator city – дуже цікавий проєкт. Зазвичай території комплексів закриваються, ми ж запропонували відкритий для містян парк площею понад два гектари з унікальним ландшафтом та водоймою. Озеро у центрі парку буде штучно створене. Воно не призначене для купання та плавання. Через нього проходитимуть декоративні місточки. Водойма буде насичена живністю. Там будуть і "золоті" карпи, і інші види декоративних риб. 

– Можна уявити цю красу.

– Люди завжди намагалися жити біля водойм. Отож, нам хотілося створити таке озеро, яке б дозволило людям навіть у межах урбанізованого простору бути близькими до природи. Прийти до води, посидіти на газончику чи лавочці, прогулятися та помилуватися краєвидами – це так чудово. До речі, у парку буде чимало екзотичних рослин, а окрасою озера стануть квітучі водяні лілії. Буде дуже гарно! 

– А чим особливі квартири у цьому житловому комплексі?

– У ньому відсутні типові поверхи та однакові планування помешкань. Отож, кожна людина зможе знайти те, що саме їй до вподоби. Наприклад, в кожній квартирі своя тераса – відкритий балкон чи лоджія, вони різні за площею та глибиною. Влітку там можна поснідати, влаштувати романтичну вечерю або просто відпочити у кріслі-качалці. З терас відкриваються мальовничі види.

– Що притаманне для фірмового почерку вашої компанії?

– Як ви вже, мабуть, звернули увагу, ми використовуємо багато органічних ліній у архітектурі. 

– Це не можна не помітити. До речі, плавні лінії у дизайні зараз у тренді, адже вони природні, на відміну від чітких рівних ліній, а також гострих кутів.

– Так, ця тенденція у світовій архітектурі – біофільній, біонічній, органічній, параметричній – вже давно має місце. Зазвичай вона притаманна будівництву громадських будівель. Треба зазначити, що вартість реалізації таких рішень немала, проте це виглядає дуже гарно. 

"Дуже важливо створити у лікарні затишну атмосферу, у якій хвора людина одужує швидше"

– Серед ваших проєктів чимало реконструкцій. Одна із них – бізнес-центр М8. Чим він особливий?

– Це колишній цех заводу "Арсенал". Довжина будівлі – близько 120 метрів. Фасади з параметричними трикутними елементами та хвилястий зрізаний кут роблять будівлю більш сучасною та цікавою. 

– Створений вами Інноваційний центр судин та серця медичної мережі "Добробут" – приклад однієї з найсучасніших лікарень у світі. Які інновації були вами втілені у його будівництві?

– Вони були застосовані у трьох напрямках: інтер ’єрному, інженерно-енергоефективному та медичному. У закладі використовується найсучасніше обладнання, що дуже важливо, адже у центрі проводяться надскладні операції. Щодо архітектурно-інтер’єрних рішень, нам вдалося зробити так, що центр не схожий на традиційну лікарню. Дуже важливо створити у лікарні затишну атмосферу, у якій хвора людина одужує швидше. Ми підібрали для оформлення приміщення теплі кольори, створили арочний простір та 3d-декор на стелі у вестибюлі. Для нас було дуже важливо зробити такі інтер’єри у лікарні, які б сприяли кращому самопочуттю. І дуже приємно чути від знайомих, що наша ідея працює. 

– Такі слова надихають.

– Знаєте, помешкання завжди якимось чином впливає на людину. Відомий приклад, коли компанія переїхала до офісу з більш сучасним дизайном і її співробітники почали одягатися більш стильно, ніж раніше. Це підсвідоме бажання відповідати новому простору органічне. Коли ж людина перебуває у песимістично-депресивному помешканні, це відображається на її стані не кращим чином.

"Чиста вода буде ставати все дорожчою. І це потрібно розуміти"

– Які тренди у архітектурі, на вашу думку, визначатимуть її майбутнє?

– Є чотири глобальних світових тенденції. Тренд номер один – це тренд сталого розвитку. Дуже важливо, щоб новостворені проєкти не завдавали шкоди навколишньому середовищу. Також глобальним трендом є максимальне прагнення до енергоефективності. У цьому напрямі весь світ рухається вже давно. Не варто забувати й про раціональне використання води. Вона – той ресурс, який найважче відновлювати. З кожним днем ця проблема стає все більш очевидною. У світі практично не залишилось абсолютно чистої води. Пластик уже забруднив практично всі водні ресурси планети. Й цей процес триває. Чиста вода буде ставати все дорожчою. І це потрібно розуміти. На жаль, у нас такого усвідомлення ще немає, оскільки водою з крану ми користуємося для харчових потреб, нею ж миємося, її ж застосовуємо для поливу на городі та змиву в унітазі. У ідеалі ж питна вода має йти по окремому трубопроводу й підводитись виключно до кухні. Це питання відповідального споживання. Думаю, врешті-решт ми прийдемо до цього. Й, можливо, досить скоро. Ще один тренд – це декарбонізація, адже дуже шкідливі викиди СО2 найбільше здійснюють у атмосферу об’єкти, пов’язані з будівництвом. 

– Анно, а яке житло вашої мрії?

– В дім своєї мрії ми з чоловіком переїхали нещодавно. Він знаходиться у сосновому лісі, поряд – озеро. Вікна вітальні виходять на захід, й щовечора ми можемо милуватися тим, як заходить сонце. Це приклад органічної архітектури, яка є невід’ємною частиною оточуючого середовища. За нею – майбутнє. Наш будинок досить мінімалістичний, виконаний з натуральних оздоблювальних матеріалів у сірій палітрі кольорів, і за рахунок цього максимально зливається з темним лісом. У нашому помешканні ми застосували інноваційні енергоефективні рішення.

"Купуючи у подорожах речі, ніколи не думаю, де вони стоятимуть у нашій оселі"

– Який стиль інтер’єру вам до вподоби?

– Я завжди наголошую, що домашній інтер’єр має бути не такий, фото якого зазвичай публікують у модних журналах. У ньому, перш за все, має бути затишно та комфортно. Дім має бути таким, щоб ви його любили. Не так важливо, щоб у ньому все було зроблено ідеально та бездоганно, головне, щоб вам все подобалось. Мої друзі часто радяться зі мною щодо придбання речей для власного помешкання. Надсилають фото і пишуть: "Річ дуже подобається, але не знаю, як вона впишеться в інтер’єр. Порадь, чи варто її купити". Я перепитую: "Вона дійсно тобі до вподоби?" І коли людина стверджує, що так, раджу: "Бери!". Ми з чоловіком дуже любимо подорожувати. Багато аутентичних речей привезли з поїздок. І, скажу відверто, що, купуючи їх, ніколи не думаю, де вони стоятимуть у нашій оселі. Але ще ніколи про ці покупки не пожалкувала, бо щоразу, коли бачиш скульптурку чи тарілку, привезену з тієї чи іншої країни, виникають чудові спогади. Саме тому у таких речей зазвичай більша цінність, ніш вказана на ціннику. Інтер’єр вашої оселі не повинен подобатись комусь – він має подобатись особисто вам. Найкращий той, де відчуваєте себе вдома, а не в антикварній лавці чи у готелі. Щодо стилю інтер’єру, не обов’язково чітко дотримуватись якогось одного. Чудовий варіант, наприклад, – еклектика. Важливо, щоб всі елементи стилю поєднувалися зі смаком: меблі, текстиль, картини… Бажано віддавати перевагу натуральним природним фактурам.

– А яка кухня вашої мрії? Чи любите ви готувати?

– Я обожнюю це робити. Експерименти на кухні – моє хобі. Проте впевнена, що на те, наскільки гарно будеш готувати, дизайн кухні ніяк не впливає. Ми з чоловіком замовили кухню нашої мрії, хоча ремонт у будинку ще не завершено. Кухня для нас найважливіше місце у домі. Вона у нас буде досить мінімалістична, виготовлена з дерева. 

– До речі, на думку одного зі скандинавських тренд-аналітиків, актуальний тренд у дизайні – візуальна незавершеність ремонту. Коли у ремонті поставлена крапка, неначе втрачається відчуття новизни та свіжості. 

– Це мені нагадало, як один відомий кінорежисер розповідав, що не дивиться свої фільми після монтажу. Коли картина змонтована, він розуміє, що потрібно терміново робити щось нове, тому що у цей момент хтось вже знімає щось краще. В архітектурі ж є поняття "актуальність архітектури". Дуже непросто створювати такі проєкти, які не втратять актуальності через 30-50 років. 

– Якою має бути ванна кімната вашої мрії? 

– Якщо у вас є можливість зробити ванну кімнату з вікном, це дуже гарна ідея. Ми з чоловіком прожили вісім років у однокімнатній квартирі, яку значно перепланували. Нам вдалося помістити у невеликому просторі і душ, і відкриту ванну у спальні. Вікно у ванній кімнаті дає світло й зазвичай змінює відчуття простору та об’єму. Приміщення з вікнами завжди здається більшим. Ванна кімната не повинна бути маленькою. Якщо є можливість, робіть її просторою, бо тут зазвичай людина проводить досить багато часу. Зранку та ввечері ви вмиваєтесь, приймаєте ванну чи душ… Також при можливості варто розділяти ванну кімнату та вбиральню, особливо, якщо у оселі мешкає не одна людина.

– Творчим людям необхідне натхнення. А що вас, Анно, надихає у роботі?

– Чим складніший об’єкт, тим цікавіший він для мене. Знаходити найкращі рішення та відстоювати їх – це дуже мотивує. Мені цікаво створювати те, що важливо для людей, те, що робить життя кращим. 

Автор:

Ольга Сметанська

Інтерв'юер

Ольга Ліснича (творчий псевдонім – Сметанська). 20 років стажу роботи в ЗМІ. Перший в Україні тренд- редактор. Автор інтерв'ю з експертами та лідерами галузей у різних сферах. Інтерв'юер творців всесвітньо відомих брендів. Експерт Національного репутаційного рейтингу компаній

Усі статті автора

Коментарі

185

Ваш запит принято

Відділ продажу зв'яжеться з Вами найближчим часом