У Верховній Раді України 1 серпня зареєстрували проєкт закону №7618 щодо інформування споживачів про виробників будівельної продукції, пов'язаних із державою-агресором.
Зокрема, документ передбачає обов'язкову вказівку зв'язків з рф у рекламі та маркуванні будівельної продукції, якщо компанії-виробники пов'язані з державою-агресором. Інформація про такі зв'язки повинна займати не менше ніж 15% площі або обсягу всієї реклами. Порядок маркування будівельної продукції визначатиметься Кабінетом Міністрів України.
Своєю чергою експерти зазначають, що така законодавча ініціатива щодо інформування українського споживача про виробників продукції, які відмовляються залишати російський ринок і водночас працюють в Україні не нова. Так, 1 квітня 2022 року Верховна Рада ухвалила у першому читанні законопроєкт №7232, який вносить зміни до Податкового кодексу щодо оподаткування суб'єктів господарювання. До другого читання у тексті зазначеного документа з'явилась вимога вказувати зв'язки із державою-агресором у рекламі та маркуванні продукції підприємств, що мають відповідний статус. Цей законопроєкт стосується будь-якої продукції і є цілком логічним та обґрунтованим.
Реєстрація нової ініціативи щодо будівельної продукції фактично дублює положення вже зареєстрованого законопроєкту. Але документ Данила Гетьманцева забуксував у травні цього року. Можливо, одногалузевий проєкт Олени Шуляк буде успішнішим. У будь-якому випадку надання достовірної та доступної інформації для споживачів забезпечить свідомий вибір для відстоювання громадянської позиції.
Як повідомляли НЕРУХОМІ в новинах нерухомості, в Україні розпочав роботу Оперативний штаб із забезпечення будівельними матеріалами для відновлення міст, які постраждали від обстрілів з боку росії. Штаб має інструменти, які дозволять прискорити відновлення об'єктів житлової, соціальної та критичної інфраструктури, а також будівництво нових споруд та будівель різного призначення в регіонах. Його створили для координації діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств будівельного ринку та торгових мереж.